tisdag 2 juni 2009

Orup är hellre jagad av vargar, Natasha är uppfostrad av katter och hundar.



Ni vet, vissa säger att om man låser in ett barn från och med att det föds och nekar det all access till att höra andra människor tala så kommer det att växa upp och prata Guds språk?

Förra veckan började det poppa upp artiklar om något liknande men med en Mowgli-twist. I Chita som är en stad i Sibirien (som förövrigt ha varit en egen kontinent tidigare, men det kan vi återkomma till i ett annat inlägg ) har ett par låst in sin dotter och låtit henne växa upp de fem första åren i stit liv med famliljens katter och hundar.

Det hela ha slutat i att hon inte pratar(!) utan skäller och gnyr. Hon tar sig bäst fram på alla fyra och äter mat ur en skål på golvet.


För mig så dyker det upp så många frågor kring det här. Först och främst, vad är det föräldrarna egentligen vill få ut av det här? De har ju bevisligen fortsatt att mata henne så jag tror inte att det bara är ett grymt sätt att göra sig av med henne.
Känner de att de har uppnått det mål de hade satt upp?

Och djuren då? Hur kommer det sig att det inte bara tröttar på den skrikande nakenfisen och bestämmer sig för att smaka?

Och i framtiden, kommer det gå att vända tillbaka henne till "människa" igen. Jag har för mig att jag har läst om nått liknande tidigare och i den artikeln sades det att om man plockar tillbaka Mowgli till människobyn innan barnet fyller 12 så ska det gå att reverse engineera. Men den informationen ska vi nog ta med en nypa salt då jag inte alls minns någon källa till det.


källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar