onsdag 11 april 2007

Några tips

Tips 1: 30 Rock. Sitcom om livet bakom scenerna till en livesänd sketchshow i stil med SNL. Eller Studio 60, fast kul. Alec Baldwin spelar dryg chef som alltid har rätt väldigt bra. Har följt hela säsongen, och trevligt nog blir det bara bättre och bättre - inget Seinfeld eller Arrested Development, men riktigt kul ibland. Senaste avsnittet, s01e18, var en toppnotering och kan antagligen hittas på vilken större torrentsite som helst. En bra introdutkion således, om man hänger med trots att vi är långt in i säsongen, vilket man borde göra. Det är inte så komplicerat. Ladda ner det, om så bara för att få lite mer Will Arnett (som gästar detta avsnitt) att glo på. Come on!

Tips 2: Podcasts! Känner du till det? Det är en slags datingservice, fast radio, och på Internet! Förut tyckte jag att jag sällan hade tid att lyssna på mina podcasts (och då prenumererar jag bara på 2 stycken som uppdateras efter att Ricky Gervais' podcast RIPat), men sen började jag diska med hörlurar. Det är toppen! Mina två podcasts (och jag skulle uppskatta om någon annan har fler tips)...

Salon.com [http://feeds.salon.com/salon/itunes/conversations]
Intervjuer med kändisar av alla de slag. Matt Dillon, Norah Jones, Guillermo Del Toro, Bill Maher etc. Mycket intressant ibland, beror förstås på vem som intervjuas. Yoko Ono var trist, Avril Lavigne var outhärdlig.

DN på Stan [http://www.dn.se/div/podcast/pastan_podcast.xml]
Nån På Stan-mupp intervjuar hippa Stockholmare. Rätt trist, men bättre än ljudet av diskande.

(kopiera länken, öppna iTunes, tryck på "avancerat", välj "prempa på podcast" och klistra in länken, morsan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar