onsdag 26 november 2008

Jan Guillou chattar om IPRED

Det har var bland det roligaste jag läst på länge.

Det är allt Jan Guillou som chattar om nya IPRED-lagen på aftonbladets webb.
Känd som stor retoriker svarar han på frågor exempelvis på följande sätt:

Jan Guillou:
Skitsnack!
Jan Guillou: Jag är emot barnporr.
Jan Guillou: Självklart! Intelligent fråga.
Jan Guillou: Den frågan är irrelevant.

Det jag frågar mig är om man (aftonbladet) inte kan kräva lite mer av någon de tar in som, någon form av(antar jag), expert?
Jag menar, någon som iaf försöker svar på frågorna istället för att förkasta dom med två stavelser, ironi eller självklarheter som att han är emot barnporr.

Läs det i sin helhet här:
www.aftonbladet.se/guillou_hade_vunnit_presidentvalet_om_han_hade_ställt_upp.asp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar