torsdag 26 mars 2009

Programtips

Med Typinator skriver man sjukt snabbt, sparar massor med tid och blir glad. Man får dessutom en gratis licens om man går med i MacHeist (åtminstone i förrgår).

Såhär går det till: Man installerar programmet (4 små MB), lär det förkortningar för ord/sifferkombinationer/meningar man använder ofta och kör igång.

Istället för att skriva mitt personnummer, vilket jag måste göra varje gång jag loggar in på min internetbank, behöver jag sedan bara skriva PNR, varefter Typinator skriver ut 7902288419 åt mig. Skriver jag MAIL så skriver Typinator ut min mailadress, och så vidare med telefonnummer, kontokortsnummer och vad annat du kan komma på. Man kan till och med få det att klistra in bilder och skit om man vill ha det, t.ex. i signaturer.

Bra & gratis = något av ett kap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar