torsdag 19 februari 2009

Knivdansen

Jag tjuvlyssnade på en rolig sak i går på tunnelbanan. Det var runt 01:00 och jag var på väg hem efter ha tagit en öl men Junior.
På tunnelbanan i samma vagn satt det två tjejer och pratade om persika bröllop. Tydligen har den en tradition av att dansa knivdansen. Det, i sig, låter ju rätt coolt, eller hur?

Om jag har förstått det rätt så är det de ogifta kvinnorna på bröllopet som tar tårtspaden när tårtan är på väg in. Sen dansar de med spaden (/kniven) och så får brudgummen casha upp för att få köpa tillbaka den.
Enda problemet är när han köper den av en tjej så passar hon på att ta pengarna med ge kniven till en annan tjej och så måste brudgummen pynta igen.

Det hela ser mycket lustigt ut och jag önskar att någon kunde förklara det här i lite mer detalj för mig.

Jag hittade en film på det:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar