torsdag 26 februari 2009

TV i datorn.

Tänkte slänga in ett tips bara.

Jag kollar, as we speak, på hockeyn. Jag köpte matchen på csport.se och det kostade mig 109 spänn.
Det funkar kanon!

Brynäs gjorde precis nu (20:17) mål 3-2.

Det är inte HD men det funkar.
Just nu  väntar vi bara på att DN.se testar tjänsten och skriver om det.


 
*edit*
Det som dock är lite störigt är att datorn går ner i viloläge ibland. De går så klart att ställa in men det skulle vara toppen om tjänsten kunde overrida det genom att hålla fönstret aktivt.

Jag mailar canal+ så länge.

4 kommentarer:

Anonym sa...

händig grej, men är inte 109 spänn för en Brynäs/Timrå-match typ 50 spänn mer än det kostar att köpa en biljett?

Joel sa...

Eller så kör man p2p via http://www.myp2p.eu/index.php?part=home
Funkar dock taskigt i mac.. Men fått det att funka i boot-camp.
:)
Jag såg också matchen... Brynäs är i slutspel!! :)

Daniel sa...

joel: Trist att my2p2 inte funkar på mac. Men hur funkar det? biler det bra eller så man sitta och kisa för att se ppucken?

Och ja, grymt med slutspel.

Emil: Nja, biljetterna är lite dyrare än 50 spänn mer. Men det är lite tillgängligheten man betalar för också.
Det är, så klart, inte ett substitut för att vara på plats. Det är ett sätt att kunna se matchen hemma efter jöbbe och jag tror att det är ungefär samma pris som PPV (som iofs har ett säsongskort för runt 1000)

Joel sa...

Dom tappar canal+-sändningen och för det mesta är det bra kvalité. Nån enstaka gång har jag hamnat på nån 3-400kbit lina där det har varit lite väl mycket jpeg-komprimering gör att man ska vara helt glad.

Skicka en kommentar