måndag 16 februari 2009

The mobile DJ

Nej hörrni, nu är det på tiden att vi börjar med lite produktplacering för att kunna håva in lite spons, eller vad tycker ni?

Jag vet inte om ni har läst något om den svenska apparaten Pacemaker, med det är vad de själv kallar för "world's first pocket-size DJ system and disc jockey mixer equipment".
Hur som helst, den där rackarn verkar lite kul med de har prissatt den lite tokigt. De ska ha 6 lök för den eller nått sånt.
Iofs har jag läst rykten om att 2.0 ska ha en mindre hårddisk (och bättre mjukvara) så att de ska kunna pressa priset lite.

Men det är inte det vi ska analysera i sömmarna utan det är den här:

Site


Vilket är någon from av liknande maskin men intryckt i en stackars mobiltelefon (emil, du letar väl nytt).
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om just den här produkten (mer än att den med 94,7 % kommer vara rätt dålig).

Så för att dra igång lite aktivitet och hjälpa mobiltelefonstillverkare på traven, vad finns det mer för saker man kan trycka in i mobiltelfonen?
Alltså utifrån fräscha begrepp som "livsstil" och "identitet".

Stavmixer är knappast något kidsen vill identifiera sig med men kanske nått med WoW (joel?). Typ en yxa eller trollstav eller nått?

3 kommentarer:

Kalif Alif sa...

Stavmixer är ett kreativt förslag med, förutom det Danne tog upp, två ännu större problem. Först och främst måste funktionen vara ngt man använder utanför hemmet för att vara meningsfullt att ha i en mobil. Dessutom så tvivlar jag på att någon skulle känna sig trygg med att ha en stavmixer i byxfickan.
Det första jag kom på var tandpetare. Sen kom jag på att Joels mobiltelefon faktiskt har en. Men tändare kanske?

Emil sa...

dildo? ...det är iofs redan gjort iom nerslimmning och vibratorfunktion.

solbrillor? skateboard? snusdosa? läppstift? parfym? taser? kikare? lasepekare?

Daniel sa...

ok, jag noterar!
Vem hakar på till Tyskland för power point -prestation med lite äldre män i förstora kostymer?

Emil, läppstift är en bra idé

Alex, jag tror du menar http://1.bp.blogspot.com/_ZdBbi8HN_vo/SZqzvaoLS0I/AAAAAAAAAEs/MfuSDSWNJZg/s1600-h/mobile_zippo.jpg

Skicka en kommentar