skulle tro att förklaringen isåfall ligger i någon slags reverse ideageneering.... att man kommer fram till en fin logga, kanske med hjälp av gyllene snittet, men att man sen letar reda på/konstruerar allt annat för att ge mer tyngd inför presentationen för en knepig klient som man vill avväpna i förskott... ergo: Pepsi gravitational field. hur fan kontrar man det liksom?
a: "vi tycker den är ful."
b: nej, det är gyllene snittet, det är bäst. säger Leo DiVincio."
a: "men vi tror inte det kommer sälja."
b: "jo, den har ett gravitationsfält!"
a: "vi tycker den är ful."
b: nej, det är gyllene snittet, det är bäst. säger Leo DiVincio."
a: "men vi tror inte det kommer sälja."
b: "jo, den har ett gravitationsfält!"
1 kommentar:
Meta-PR. 99% av budgeten och timmarna nerlagda går till att motivera 99% av budgeten och timmarna nerlagda. Jag ska fan bli reklamare. Är det ngt jag lärt mig under mina år på universitet så är det att ordbajsa 27 sidor text för att skapa en illusion av vetenskap.
Skicka en kommentar